Пощенска банка спечели първо място в категорията „Най-зелена банка“ от седмия национален конкурс на b2b Media „Най-зелените компании в България“. За поредна година финансовата институция бе отличена за сериозните си инвестиции в развитието на устойчиви практики както по отношение на своите бизнес процеси, водещи до намаляване на използваните ресурси и управление на риска за околната среда в корпоративното кредитиране, така и за формиране на социално отговорно поведение у своите служители и широката общественост в грижата за природата.

„За нас устойчивото бизнес развитие е основен фокус в политиката ни за корпоративна социална отговорност, като продължаваме да бъдем лидер в развитието на програми за опазване на околната среда сред банковите институции в България. Продължаваме да бъдем единствената банка, която има работещо звено от доброволци − нашите „Герои в зелено“, които подкрепят всички усилия на институцията да бъдем все по-отговорни в потреблението на ресурси“, коментираха от Пощенска банка.

Финансовата институция създава свой „Зелен борд“ и звено „Екологичен офис“, които работят за намаляване на екологичните ѝ въздействия върху околната среда, както по отношение на ограничаване на консумацията на ресурси от банката, така и по отношение на финансиращата ѝ дейност. Действията са насочени в много направления − спестяване на енергия, оптимизиране на количеството вода, което се употребява, намаляване на употребата на хартия, рециклиране на хартия и тонери, рециклиране на IT техника и др. Освен това членовете на Зеления борд на банката организират различни инициативи на открито, в които увличат и колегите си. Финансовата институция инвестира в собствена вътрешна програма, озаглавена „Зелени заедно“, която развива изцяло със собствени средства и реализира чрез доброволен труд на служителите си.

Някои от най-големите екологични инвестиции на Пощенска банка са за оптимизиране на енергийната ефективност на офис сградите ѝ и развитието на проекти с обществена значимост, сред които − почистване на замърсени обществени територии, акции за залесяване, както и за инициативи като „Зарядно със сърце“, с която за четвърта поредна година Пощенска банка се включи в глобалната инициатива PARK(ing) Day. В рамките на събитието всеки желаещ можеше да покара велосипед и да се погрижи за собственото си здраве и за природата, като създаде зелена енергия, с която да зареди мобилното си устройство.

Наградите на b2b Media имат за цял да оценят и отличат най-зелените компании, опериращи в България, независимо от това дали са малки или големи, които ежегодно постигат промени в своите екологични показатели и развиват бизнеса си по отговорен за природата начин.