Българските интернет потребители променят нагласите си в посока таблети от по-висок клас

Данните бяха представени по време на събитие за старта на продажбите на новия Huawei таблет MediaPad M5 на българския пазар

Технологичният производител Huawei организира представително изследване за употребата на таблети и нагласата за покупка на таблетно устройство сред градското население в България на възраст 25-55 години. Проучването е направено от маркетинговата рисърч агенция Pragmatica, а данните от него бяха представени заедно с анонса на старта на продажбите на премиум таблета Huawei MediaPad M5 на българския пазар.

Методологията на проучването – онлайн с таргетиране на таблетни устройства, разкрива профила на потребителите, които реално ползват своите таблети, което е важно уточнение на фона на наличието на голям брой продадени, но не използвани активно таблетни устойства, особено в най-ниския ценови клас.

Според проучването, активните градски потребители на таблети в България на възраст 25-55 години, са разпределени почти по-равно във възрастовите групи 25-34, 35-44, и 45-55 години, като превес с резултат 36.1%, все пак има групата 35-44 години. Почти 40% от отговорилите живеят в София, а най-интересното е, че 79.3% са с висше образование.

Веднага изниква въпросът за какво най-вече те използват своя таблет? Очаквано сред резултатите води отговорът „за разглеждане на уеб сайтове“, но тази тривиална дейност реално е посочена от едва 66% от анкетираните. Активните потребители на таблети обаче пътуват много и вторият най-посочван отговор с резултат от 53.8% е „при пътуване“. Допълнителен щрих към профила на тези потребители е любовта им към развлеченията и мултимедийното съдържание – гледане на клипове и филми е третият най-често срещан отговор с почти 48%, като силен резултат има и слушането на музика с 34.6%. Прави впечатление, че въпреки че болшинството от анкетираните са служители с висше образование, използването на социални мрежи е посочено от 47.1% от тях, докато четенето на мейли – от едва 40%, а директният отговор „за работа“ е избран от едва 33.5% от тях. Заключението, че таблетът е много повече персонално и семейно устройство за развлечение, отколкото за работа, се подкрепя и от разпределението на използването им в различните часове от денонощието. Най-много хора ползват устройствата си между 18:00-21:00 часа (23.7%), следвани от тези, които правят това след 21:00 часа до полунощ (22.4%). „Дневното“ потребление се откроява между 09:00 – 12:00 часа (11.5%) и 15:00-18:00 часа (9.6%), което е както за работа, така и за забавление на децата, тъй като половината участници споделят, че предоставят таблета на децата си, една трета от тях го правят по няколко пъти в седмицата, и единствено не биха го предоставили на бебе.

Следващата част от проучването търси отговор на въпроса какви са реално използваните таблети в момента, и какви таблети биха търсили хората, ако трябва да си ги купят сега. Тук проучването показва голяма и интересна еволюция в потребителските нагласи.

Топ 3 притежавани марки таблети в момента са Lenovo, Samsung и Huawei, с превес на Lenovo от 36.1%, и голям брой, попадащи в графата „Други“. Разпределението на „желаните“ марки таблети днес, е сред същите три бранда, но вече с разлика помежду им по-малко от 1 процент в диапазона 19-20%. Всъщност, марката е най-често посочваният критерий за избор на таблет сега, следвана от цената и фактори като размера на дисплея, качеството на звука, дизайна на таблета и материала, от който е направен, с почти еднакви резултати. Българският пазар като цяло е чувствителен към цените, но проучването много ясно показва ориентация към качествени продукти от висок клас в сегмента на таблетите, които изграждат своя собствена, различна от тази на смартфоните с голям дисплей, категория на използване. Затова и вторият най-интересен за потребителите дисплей за таблет е този над 10 инча.

Голям успех за бранда е и фактът, че сред хората, за които качеството е основен фактор за покупка, Huawei се явява предпочитан избор. Например сред посочилите за важен фактор „материалът, от който е направен таблетът“, 33% предпочитат като бранд Huawei, с 12% повече от втория предпочитан бранд в тази подгрупа.

Относно начина на покупка, проучването показва, че сред реално използващото таблетите си градско население във възрастовия диапазон 25-55 години, 68.8% са го закупили самостоятелно, без план с интернет, 33.5% са го закупили от верига за техника, а почти 30% – от мобилен оператор. За 17% от анкетираните, таблетът е бил подарък.

Huawei винаги е работила в посока отговор на потребителските нужди и има добри позиции на световния и българския пазар на таблети в ниския и среден ценови клас. От началото на май обаче, компанията предлага на нашия пазар своя премиум 10.8-инчов таблет Huawei MediaPad M5, с изключително висококачествена изработка от алуминиев корпус и първия в света 2.5D извит дисплей с 2К резолюция, което го отличава едновременно със стилен дизайн и с ергономичност. Таблетът е разработен за максимално визуално и аудио изживяване с усъвършенствана графична технология ClariVu 5.0, 4 Harman Kardon говорители и DAC за още по-добър звук през слушалки. Освен за премиум забавление, този таблет е отличен партньор и за работните моменти, тъй като за миг може да превключи в десктоп изглед.