Проектът на Visa бе отличен като най-добра кампания за корпоративна социална отговорност от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО)

Кампанията за корпоративна социална отговорност „Нашите пари“ на Visa спечели първо място на годишните награди на ПР индустрията в България, организирани от браншовата организация „Българско дружество за връзки с обществеността“. Категорията „Корпоративна социална отговорност“ бе една от най-оспорваните с общо 14 кампании в корпоративната и публичната сфера. Visa получи положителна обратна връзка за целите на кампанията и изпълнението им от национални и международни членове на журито и проектът бе отличен с първа награда.
„За нас е чест да бъдем удостоени с тази награда. Програмата „Нашите пари“ се стреми да подобри икономическата устойчивост, затова обединяваме мрежата ни от банки – клиенти за финансиране и подкрепа на проекта. За разлика от обичайния модел „една компания подкрепя една социална кауза“, ние сме сигурни, че обединението на силите на такова високо ниво ще позволи на програмата да се разшири и да окаже положително въздействие върху обществото. Тази награда е едно от доказателствата за нашия успех и съм сигурна, че ще последват много други. Ние всички имаме интерес от повишаване на уменията на младите хора, за да стимулираме работните места, растежа и иновациите, а финансовата грамотност е умение, което е част от много аспекти на обществото и икономиката“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
Резултатите на кампанията „Нашите пари“ са впечатляващи – близо 1900 ученици от 49 гимназии от цялата страна преминаха обучение по финансова грамотност през втория срок на учебната 2016/2017 г. и през цялата 2017/2018 г. През този период Visa обучи петдесет и пет учители и трима университетски преподаватели как да водят часовете по финансова грамотност. Над 197 000 ученици получиха основни познания по финансовата грамотност, като са гледали най-малко 4 видеоклипа в онлайн образователната платформа ucha.se. Други 18 350 ученици бяха достигнати чрез уебсайта Pocket Science и страницата във Facebook, 18 371 теста бяха успешно решени в интернет страницата. От тях 1100 ученици успяха да „купят“ дрехи и аксесоари, поради ограничените количества. Видеоклиповете на различни влогъри събраха почти 195 000 показвания.
Visa, водеща глобална компания за дигитални разплащания, в партньорство с българските банки – клиенти, стартира първата в страната програма за финансова грамотност за ученици от 9-11 клас през 2017 г. Програмата „Нашите пари“ предоставя обучение лице в лице на младите хора и ги учи как да бюджетират и да взимат решения по отношение на финансите си, умения които предоставят класовете по финансова грамотност. Те следват специално изготвените с подкрепата Visa и българските банки учебник и учебна тетрадка, които обхващат ключови финансови теми като икономика, финансови условия, лични финанси, бюджетиране, кредити и заеми, спестявания и др.
Партньори по проекта в дългосрочната програма са също ВУЗФ (Висше училище по застраховане и финанси) и онлайн платформата Ucha.se, която разработи видео уроци по учебника „Нашите пари“. Учебникът по програмата е публикуван от една от водещите издателски къщи „Просвета“ и отговаря на най-високите учебни стандарти. Авторът Красимира Толина е училищен преподавател и обучител на учители по икономически предмети, с богати и задълбочени експертни познания
В момента тече предварителната фаза по програмата „Нашите пари“ за учубната 2018/2019 година, като се очаква проектът да се разшири и да достигне нови училища.