Visa обучи повече от 1200 ученици от 49 училища на финансова грамотност

Красимира Райчева, мениджър на Visa за България, раздаде официални
сертификати на учениците от 97 СУ в София за успешното им завършване на
програмата „Нашите пари“

София, 29 юни 2018 г. – Двадесет ученици от 97 СУ „Братя Миладинови“ в София получиха сертификатите за успешно завършване на програмата „Нашите пари“ – кампанията за корпоративната социална отговорност на Visa и българските банки, в която гимназии от цялата страна организират часове по финансова грамотност, за да преподават ключови теми от икономиката и личните финанси. Децата са част от над 1200 ученици от 9 до 11 клас в 49 училища, които бяха обучавани лице в лице през учебната 2017/2018 година от специално квалифицирани с подкрепата на Visa български учители. Сертификатите бяха връчени от мениджъра на Visa за България Красимира Райчева.
Децата представиха на Красимира Райчева свой собствен проект, изработен в рамките на „Нашите пари“ – брошура с полезни съвети как учениците могат да спестяват по време на летния сезон.
„Програмата има за цел да обучи младите хора как да управляват правилно своите лични финанси и да се възползват максимално от финансовите инструменти, които банковите институции предлагат. Важно е потребителите и бъдещите ползватели на финансови продукти да разполагат с необходимите познания и умения, за да вземат информирани и правилни решения. Нещо повече – съществува тясна връзка между това да имаш отлични финансови умения и да си успешен предприемач. Отне ни три години да разработим „Нашите пари“ за българската образователна система, но усилията си струваха. Успешно завършихме тази учебна година на обучение и сме решени да продължим в бъдеще, като включваме все повече български училища всяка година“, каза г-жа Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
Програмата „Нашите пари“ е част от глобалния ангажимент на Visa за подобряване на финансовата грамотност на хората по света и следва специално създадени за България учебник и учебна тетрадка, които покриват теми като икономика, лични финанси, бюджетиране, кредитиране и видове заеми, спестявания и т.н. Всеки урок има безплатна за учениците и учителите видео версия, която може да бъде намерена на популярния сайт за самообучение ucha.se в раздел „Пари и бизнес“.
В подкрепа на усилията си за повишаване на финансовата грамотност на следващите поколения, Visa поде кампанията Pocket Science, насочена към тийнейджъри от 9 до 11 клас. Специализираният сайт www.pocketscience.bg е създаден като онлайн магазин, в който учениците са изправени пред предизвикателството да се самообучават чрез видео уроците на ucha.se, след което да проверяват знанията си, като решават тестове. Успешно решените тестове им носят точки, които служат като виртуални пари и могат да се използват за закупуването на дрехи от модната линия Pocket Science, брандирани с интересни финансови слогани като FINEance, Savings 4 Life, 0% Interest, Deposit Queen и др. Кампанията предизвика голям интерес сред учениците, като закупените дрехи с финансови знания са общо над 600. Повече информация има на страницата във Facebook – Pocket Science.
Благодарение видео уроците, които позволяват самообучение, към края на май програмата „Нашите пари“, успешно преминалите тестовете на сайта Pocket Science и обучените лице в лице деца, статистиката показва, че програмата е достигнала до над 240 000 ученици от гимназиите. Първоначалните резултати от входящите и изходящите тестове показват над 70% повишаване на знанията на учениците по финансова грамотност.
Партньори в дългосрочния проект на Visa „Нашите пари“ са също ВУЗФ (Висше училище по застраховане и финанси) и онлайн платформата за образователни видео уроци и упражнения на разнообразна тематика – ucha.se, на която са публикувани 45 видео уроци на различни финансови теми, включени в учебника. Учебните материали са отпечатани от издателство Просвета и са изготвени съобразно високите стандарти за съдържание в учебниците. Автор е Красимира Толина – училищен преподавател и обучител на учители по икономически предмети, с богати и задълбочени експертни познания.
Неотдавна програмата „Нашите пари“ бе отличена със златна награда в категорията „Корпоративна социална отговорност“ на годишните награди на PR индустрия в България, организирана от Българската асоциация за връзки с обществеността (БДВО), както и с две сребърни награди от годишния рекламен конкурс ФАРА.

# # #