„ПЛАТОНОВ“ – ВТОРА ПРЕМИЕРА НА КЛАСА НА ПЕНКО ГОСПОДИНОВ

„ПЛАТОНОВ“ – ВТОРА ПРЕМИЕРА НА КЛАСА НА ПЕНКО ГОСПОДИНОВ
The News BG Reporter | Нюз БГ Репортер

Автор: Иван Върбанов

„Платонов“ на Чехов е втората премиерна продукция на студентите от класа на доц. Пенко Господинов в НАТФИЗ. Втора премиера: като заглавие – след нетрадиционния и оригинален спектакъл на „Ромео и Жулиета, дело на Пенко Господинов; и като дата – след първото представяне на „Платонов“ навръх 8-ми март, днес – 9-ти март ще дебютира в това заглавие и втори състав.

На сцената ще бъдат тази вечер /9-ти март/: ПЛАТОНОВ – #КристиянНегалов, САША – #АннаЯнева, АНА ПЕТРOВНА – #ВладинеллаКацарска, ВОЙНИЦЕВ – #АтанасПетков, СОФЬЯ ЕГОРОВНА – #ЙоаннаИзабеллаВърбанова, НИКОЛАЙ ТРИЛЕЦКИ – #ТодорКирилов, МАРИЯ ГРЕКОВА – #БохемиВезирова, ВЕНГЕРОВИЧ – #СтефанКондров, ГЛАГОЛЕВ – #ДимитърСулев, ОСИП – #ВасилИлиев, РАБОТНИК 1 – #НиколайНиколаев, РАБОТНИК 2 – #ГеоргиКараиванов, РАБОТНИК 3 – #НеделинНайденов.

В първото представление, на 8-ми март, се представиха: Кристиян Негалов, Мартина Троанска, Александра Майдавска, Неделин Найденов, Ели Колева, Николай Николаев, Илияна Гекова, Стехан Кондов, Георги Караиванов, Васил Василев, Атанас Петков, Тодор Кирилов, Димирът Сулев.

Сценичната адаптация и постановка са на Крис Шарков. Подходът – да се работи със студенти за представление в два състава, има своите плюсове и минуси. От една страна, така младите артисти влизат директно в обстоятелствата и процесите на конкурентна среда, свикват да бъдат еднакво активни в творческия процес – независимо дали те са от активно работещите с постановчика или само гледат и ще разполагат с по-малко време за работа с гост-режисьора.

Научават се и се възпитават в линията да следват и се придържат с поставения мизансцен и профил на персонажа по време на режисьорската работа с първия състав, но и да търсят и намерят своите гледна точка и път, стилистика и интерпретация на героя.

Актьорът трябва да запознае и да възприеме географията на мизансцена, зададените от режисьора-постановчик хоризонти и матрични алгоритми в отношенията и ситуациите. Но, най-важното и най-интересното е актьорското моделиране на първообраза на персонажа, „провиждането“ – как той да изглежда, как да говори, какво и до колко да преживява външно или вглъбено и защо, какви да са неговите вътрешни душевни борби, отношенията с другите герои и т.н.

Влизането в кожата на героя, емоционалното и духовно правдивото и ярко пресъздаване на чувствата и терзанията на персонажа до степен на пълен катарзис и/или самоунищожение – всичко това е от първостепенно значение за актьора.

Може би най-удачният подход за студентите от всеки клас по актьорско майсторство е те да бъдат приобщавани непрекъснато в общност и екип, да не бъдат разделяни поради никакви обстоятелства или с никакви мотиви в актьорски групи, а да се работи с тях целенасочено, равнопоставено, систематично и цялостно, за да могат те да попият, да приемат и да усвоят целия арсенал от актьорски техники; да се приобщят към философската и естетиката на цялостното професионално обучение, през което ги води техния професор на класа; да прозрат неговото верую и да последват като първоприемници своя Учител, за да продължат неговата посока, сетивност и алгоритмите на актьорството и преминаването отвъд границите.

На добър час на втората премиера на класа на доц. Пенко Господинов – „Платонов“ на Чехов, която ще бъде представена като втора дата днес – 9-ти март, на сцена „Зала 47“ в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“.

Успех! Успех! Успех!