Хитът на 2019 г. – натурални и здравословни иновации за косата

През последната година повече от 1 800 000 от продадените в магазините на dm България над 30 милиона артикула са за грижа за косата. Тази категория е в топ 3 по популярност у нас и в нея влизат над 1 000 сред повече от 14 000 продукта, които предлага dm. Това показва, че за българките грижата за здравето и перфектния вид на косата, са сред най-важните елементи на добрата външност.

Ето защо първото издание на новия обзор „dm дрогистът съветва“ е посветено на актуалните тенденции за грижа за косата за 2019 година. Обзорът е базиран на бизнес данни от най-голямата компания за търговия с дрогерийни стоки у нас и включва експертни съвети на дрогистите на dm, тъй като те познават отлично пазара на дрогерийни стоки, актуалните тенденции и новостите при продуктите.

Най-горещите трендове на 2019 година при грижата за косата са: използване на натурални продукти, полагане на „специална грижа“ за косата, боядисване с безамонячни и щадящи бои, коси с обем и без омазняване и навлизане на специални продукти за модерната активна жена.

Тенденция 1: Ръст от 23% в продажбите на продукти за коса с натурални съставки показва, че залагаме все повече на естествени съставки за здрава и красива коса

Според данните на dm България, само за една година търсенето на натурална козметика за коса отбеляза ръст от 23%. Това показва, че все повече българи се стремят да живеят природосъобразно и затова все повече харесват и купуват козметични продукти с натурални съставки.

Този стремеж е в основата на иновациите при козметиката за коса през тази година. Съставките от природата придават блясък и обем, поддържат здравината и еластичността на косата и я защитават от вредни влияния като слънце, вятър, стилизиране и сушенето с мощни сешоари.

Дрогистите на dm разказват, че най-новите такива продукти, които имат страхотен ефект върху косата, са марката OGX – с арганово олио и Maui Moisture – с вложен сок от алое вера. Аргановото олио възстановява, а сокът от алое вера заздравява косата. Все по-популярно е и маслото от авокадо, което съдържа витамини B и E и подобрява здравината и на косъма.

Акцент през тази година ще бъде и изцяло натуралната козметика за коса, като сертифицираната натурална козметика alverde naturschön на dm. В продуктите от нея са използвани масло от костилката на череша, екстракт от череша, маслиново олио, екстракт от бреза и др. Тези суровини са от контролирано биологично производство и не съдържат синтетични вещества за аромат, цвят и консерванти.

Тенденция 2: За здрава коса се иска „специална грижа“ три пъти седмично – търсенето на продукти за допълните и специална грижа за косата е нараснало с 30%

Гореща тенденция за 2019 година е използването на продукти за „специална грижа“ за косата, което се доказва от ръста от 30% на тази категория. В дрогерийно-козметичния бранш „специална грижа“ означава освен текущата грижа като редовно измиване с шампоан, да се използват и допълнителни специализирани продукти за възстановяване и подхранване като спрей-балсами, серуми, олиа, специални маски, кристали или ампули.

Един от най-важните съвети на дрогистите на dm е дамите да не се притесняват да полагат специална грижа за косата си. Благодарение на иновациите в козметиката, това вече е много лесно дори и в домашни условия, без да се налага посещение на фризьорски салон.

Редовното използване на маски за коса вече е много лесно и удобно с маските тип „тюрбан“. Модерните продукти за специална грижа не утежняват косъма и не омазняват скалпа, а осигуряват нежна грижа в дълбочина. През изминалата година в категория „специална грижа“ българките най-често купуваха олиа за коса, които не утежняват косъма.

В продуктите за „специална грижа“ широко приложение намират и маслата за специални нужди на косата, които помагат за решаване на конкретни проблеми. През тази година сред най-търсените продукти за допълнителна грижа са Balea Professional – възстановяващо олио за коса, OGX спрей за коса с мароканско арганово олио, Elseve двуфазен спрей за коса и Gliss спрей-маска за коса. С тяхна помощ косата е здрава, сияйна, еластична и добре хидратирана.

Тотален хит тази година са продуктите с т. нар. ефект на „плажни вълни“ от Wella Shockwaves. Те придават блясък и лъскав вид на косата, без да я слепват и правят твърда. Косата изглежда като току-що измита, с небрежен стайлинг и плажна визия.

Тенденция 3: Здравословни иновации като вода от бреза слагат край на мазната коса

Сред хитовете при грижата за косата през 2019 година ще са продуктите за борба с омазняването. Според дрогистите на dm много дами търсят съвети именно за решаване на този проблем. На помощ отново идват горещите иновации в сектора. Например специалната вода Balea с екстракт от бреза е подходяща за бързо омазняваща се коса. Elseve Extraordanary Clay пък е серия, която съдържа с три вида глина, които нежно почистват скалпа и едновременно хидратират сухите краища на косата. Серията включва маска, която се използва преди измиване, шампоан и балсам за коса.

Липсата на обем е друга причина дамите да търсят консултация. В този случай се препоръчва използването на иновативни продукти с протеинов комплекс като серията John Frieda Luxurious Volume. В нея влизат шампоан, неутежняващ балсам и спрей за коса.
Тенденция 4: Използваме боя, която щади косата

Боята за коса е на второ място в класацията „dm топ 10“ за 2018 година като най-търсеният цвят беше „естествено кафяво“. Топ цветовете на 2019 година отново са в кафявата гама и все по-често ще виждаме пепеляви, кафяви или шоколадови коси, но актуалните цветове при кичурите са розово и лилаво.

Най-важната нова тенденция за 2019 година е използването на бои, които щадят косата, без да я увреждат. Това е напълно възможно и се постига с помощта на различни масла и естествени добавки, казват дрогистите на dm. И отново хит са боите, които са обогатени с натурални масла за интензивен цвят и дълготраен ефект. През последната година тези продукти отбелязват двуцифрен ръст и постепенно се превръщат в един от топ продуктите в категорията.

На пазара все по-уверено навлизат бои, които щадят косата. Syoss предлага боя, обогатена с масла за интензивен цвят. Schwarzkopf залагат на микромаслата в боите си за коса Palette Deluxe, а Garnier постигат дълготраен ефект, благодарение на маслото от авокадо в боите Color Naturals.

Тенденция 5: Чиста коса за 5 минути за деловата жена

През 2019 г. новите модели сухи шампоани, които почистват косата за 5 минути станаха задължителна част от козметиката на активните жени, което се доказва от факта, че сухият шампоан на Balea е един от най-продаваните продукти в dm България. Те съдържат естествени съставки като царевично и оризово нишесте, които абсорбират следите от омазняване и мръсотия от косата.

В групата на продуктите за активни дами влизат и балсами, които могат да боядисат корените и да освежат цвета на косата за няколко минути и специални артикули за топлинна защита, които помагат при бързо сушене с мощни сешоари. За жената на път се предлагат и удобни продукти за грижа за косата в малки разфасовки.