ХРАНИТЕЛНАТА ИНДУСТРИЯ ДНЕС И УТРЕ – ОТНОВО НА ФОКУС В СОФИЯ

И тази есен, от 5 до 8 ноември, международните специализирани изложби МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО и ИНТЕРФУД И ДРИНК, ще изпълнят залите на Интер Експо Център-София с вкусове и аромати, срещани в десетки страни по света. Провокират ги атрактивни традиционни или изненадващо нови продукти за дома, за уютното заведение, за обектите в търговската сфера.
Тук ще са и техните създатели – производители, представители, дистрибутори и търговци на храни, напитки, машини и технологии, чиито експонати години наред превръщат изложбения комплекс в зона на световната хранителна индустрия.
“Храната от векове е в полезрението както на хората, решаващи глобални за човечеството въпроси, така и на обикновения човек. Тя е и наша грижа, която най-добре изразяваме със специализираните международни форуми за бранша.
Нашите изложби имат история, имат потенциал, имат и визия за развитие. Градим я последователно с партньори от родните браншове, с авторитетни чуждестранни организации, с бизнеса на стотици български и чуждестранни компании. Популярността на изложбите на Балканите и Югоизточна Европа нараства с всяка година и прави по-силни връзките на бизнеса без граници. С тях следим за всичко, свързано с храненето, за иновационната активност на фирмите, за новите регламенти и пазарни решения, за предпочитанията на потребителите – наши посетители.
Така изложбите винаги предлагат най-доброто и актуалното за бизнеса по цялата верига – от суровините, технологиите, техниката, консумативите и всички съпътстващи производството ресурси и дейности, до изискванията за етикетиране и предлагане на храните, приети като световни стандарти. Срещата на интереси и добрият финал са плод на много отговорна колективна работа“, споделя Ивайло Иванов, управител на Интер Експо Център, София.
Изложбени позиции вече избраха, освен български фирми, и чуждестранни компании от Италия, Гърция, Словакия, Полша, Испания, Румъния, Молдова, Южна Корея и др. Тук са утвърдени, познати участници, включват се и много нови.
Браншовите организации мобилизират капацитета в своите сектори и редица български месопреработвателни, млекопреработвателни, винопроизводителни компании, както и преработвателите на плодове и зеленчуци и биопроизводителите предприемат изграждане на колективни щандове.
Италия и Унгария също имат опит в колективното представяне на компаниите и насърчават идеите за съвместен бизнес.
За първи път тази година и Молдова избира колективната изява. 10 компании от бранша ще привлекат колеги и потенциални ценители с делови предложения и типични за молдовската кухня храни и напитки. Очаква се колективно участие и от други страни.
“Бизнесът все повече търси перспективи за конкурентно развитие и отваряне към света чрез клъстери, консорциуми и други форми на сдружаване. За изложбените си активности компаниите също често избират колективното представяне. Отчитат плюсовете за отделната фирма, за бранша, за потенциала на страната като цяло”, е оценката на Ивайло Иванов.
Посолствата на Аржентина и на Южна Африка са последователни в представянето на производители и вносители на известни и търсени вина.
Сертифицираните био продукти ще имат специализирана БИО ЗОНА, а храни и напитки за здравословно хранене и спортен режим ще изпълват Зона Диета & Фитнес. Любителите на италианската кухня отново ще гостуват на Лаборатория за италиански вкус и ще си припомнят кулинарните традиции на страната. Атракции ще има за почитателите на Карвинг изкуството и на дълбоката философия на Slow Food привържениците за съхранението на кулинарното богатство на всяка страна.
От 5 до 8 ноември 2014 г. браншовите организации ще проведат дискусии по важни за секторите теми – “Хлябът – храна на боговете и на хората от 21 век”, “Проблеми и решения в млечния сектор”, “Естествено и неподправено за пивото”, “Подпомагане на биоземеделието в следващия програмен период 2014-2020 при прилагане на общата селскостопанска политика в България”, проектът „Освободете европейския вкус“ през погледа на преработвателите на плодове и зеленчуци и по други полезни за хранителните компании въпроси.
Без граница ще текат международни форуми, семинари, презентации и дегустации.
Участниците могат да научат повече едни за други, за бизнес средата и новите хоризонти. Няма да отсъства и вълнението за победителите в престижните Конкурс „Златен медал с диплом“ за качествени и оригинални пазарни продукти и/или адитиви и Конкурс на потребителя.
И както е традицията – очакванията и интересът растат, а надпреварата сред бизнеса е в разгара си.

Актуална информация за изложбите можете да откриете освен на www.food-exhibitions.bg и в социалните мрежи Facebook, LinkedIn и Google+.