Saatchi Interactive с награда на Webit Awards 2017

Интерактивното звено на творческата агенция Saatchi & Saatchi, част от групата на Publicis One, добави още една награда към своята колекция. След златото на ФАРА 2016, техният проект за група „Кайнак“ – „Свири на каба гайда“, отново беше отличен като победител и в категорията Best Use of Video for Advertising or Marketing на наградите Webit Awards 2017.
Група „Кайнак“ популяризира каба гайдата сред младите хора, като организира онлайн уроци и уъркшопи по музикално творчество. Групата популяризира каба гайдата не само в България, но и по света. През есента на миналата година „Кайнак“ са поканени да участват в два от най-големите фолклорни фестивалa в САЩ – Chicago World Music Festival и Richmond Folk Festival. Необходимото финансиране за осъществяване на тези участия обаче е непосилно за групата и творческа агенция Saatchi & Saatchi с нейното интерактивно звено Saatchi Interactive реализира интересна кампания за набиране на средства.
Агенцията създава интерактивен онлайн инструмент, с който всеки може да свири на каба гайда, дори и да няма нужните музикални умения. Основен канал на кампанията за събиране на средства е интерактивно видео, в което един от изпълнителите на „Кайнак“ свири на гайда. Saatchi трансформират основната функция на YouTube за превъртане на видеото, натискайки бутоните на клавиатурата от 1 до 0, в инструмент за свирене. Заложени са конкретни тонове, които да съответстват на бутоните. Чрез натискане в различна последователност, могат да се произведат мелодии и така всеки потребител може да засвири на гайда. В последствие видеото от един комуникационен канал се превръща в допълнителен инструмент за привличане на нови хора в общността на “Кайнак” по света и у нас.
Кампанията на Saatchi Interactive е реализирана през пролетта на 2016 и привлича неочаквано голям брой млади хора с интерес към народната музика, които дариха необходимите средства в размер на 8600 долара. Събраните средства позволяват на “Кайнак” да осъществят мечтата си и да участват в най-големите фолклорни фестивали в САЩ през 2016 година.
Допълнителна информация за идеята на кампания и нейната реализация може да бъде намерена на адрес: https://www.youtube.com/watch?v=7uLD_gFTa_Q&list=PLxVZ3X8hW8b-InN28nooD-tcD37KtKiPm&index=9